Meta veri deposunun inşası devam eden bir süreçtir. The Sandbox Metaverse’in kurucu ortağı Sebastien Borget, Metaverse’in geleceğinin evrimleştiğini bile söyledi.

3 Kasım’da Portekiz’deki Web Zirvesi teknoloji konferansında finanskulis’tan Gareth Jenkinson ile konuşan Borget, bugün sanal alanda gördüğümüz şeyin yaklaşık on yıllık bir çalışmanın ardından “işlerin doğal ilerlemesi” olduğunu söyledi. Meta veri deposunun evrimi, özellikle markaların kullanıcılarla etkileşim kurma biçimi hızla hızlandı.

Yatırımcıları dünya çapındaki Metaverse projelerine milyarlarca dolar akıtmaya iten bu hızlı gelişmedir.

Borget, geliştiriciler için piyasaya sürülen yeni araçlara atıfta bulunarak, “Artık dünya çapında her gün inşa edilen 200’den fazla stüdyoyu sanal alanda görüyoruz,” dedi.

Bu stüdyoların çoğu, kullanıcılarla dijital düzeyde bağlantı kurmayı ilke edinmiş ikonik ana markaları içerir. Gucci, The Walking Dead serisi, Katy Perry, Snoop Dogg ve daha fazlası gibi büyük isimler Metaverse yatırımlarına veya holdinglerine katıldı.

Borget, sevdikleri büyük isimlerin yanında yaratamamanın tüketiciler için genellikle büyük bir hayal kırıklığı olduğunu söyledi. Bu, biz ilerledikçe Metaverse’nin izin verdiği bir şeydir.

“Bu sadece ünlünün veya markanın etkisi ve erişimi ile ilgili değil. İçerikle ilgili. İnsanların aşina olduğu ve etkileşim kurmak istediği karakterler, hikayeler ve yerler.”

Dijital kelimelerde görünen premium markaların ve ünlülerin değerinin yanı sıra, Borget vurgulamaya değer bir şeyin gerçek kullanıcılar olduğunu söyledi.

“Oyuncuların kendileri, mevcut olarak, toprakla etkileşime girerek hayat veriyorlar. Bu aynı zamanda ağın büyümesine katkıda bulunduğu için değerli olarak değerlendirilmesi gereken bir şey.”

Aktif kullanıcılar yeni araçlar ve deneyimlerle etkileşime girmeden dijital platformun daha fazla geliştirilmesi mümkün değildir. Kullanıcı ihtiyaçları ve şikayetleri, belirli bir çevrimiçi alanın geleceğinin ne olacağını belirler.

Borget’e göre, bir platformla etkileşimde bulunmak, beğenmek, paylaşmak veya retweet yapmaktan daha fazlasıdır. Metaverse’i ve dijital alanlarda etkileşime giren kullanıcıları yönlendirmek yerine, etkileşim birlikte, kullanıcı ve marka yan yana yaratılır.

“Benim için bu gerçek bağlılık. Bu, birçok markanın dikkat ettiği bir şey çünkü sadece Z kuşağına ulaşmakla kalmıyor, aynı zamanda 3D dünyalarda kendi geleceklerini tanımlamaya da yardımcı oluyorlar.”

Düşük Metaverse etkileşiminin son söylentilerine rağmen, yatırımcılar ve hatta hükümetler dijital evreni inşa etme konusunda iyimser. Son zamanlarda, Japonya’da bir şehir, bölgedeki öğrenci devamsızlık sorunlarına yardımcı olmak için Metaverse Okulu ile iletişime geçmeye karar verdi.

Norveç’te, vergilerle ilgilenen yerel bir devlet kurumu, teknoloji konusunda bilgili genç nesil dijital yerlilere hitap etmek için ilk Metaverse şubesini açmaya karar verdi.